آرایش لب

  • ۰
  • ۰

تاتو لب یکی از روش های آرایش دائم برای آراستن چهره است که به شما این امکان را می دهد که حجم و فرم مناسبی به لب های خود ببخشید و آن را با سایر اجزای صورت متناسب سازید. لب ها، تاثیر زیادی بر روی چهره دارند لذا هرگونه تغییر بر روی لب می تواند زیبایی چهره را چند برابر میسازد.

تاتو لبخند

 

تاتو لب چیست؟

تاتو لب یک روش و متد زیبایی است که امروزه در مراکز زیبایی و آرایشگاه های معتبر به منظور زیبا سازی چهره انجام می دهند. از این روش برای قرینه سازی، حجیم سازی و یا حتی رنگ بخشیدن به لب استفاده می شود. در واقع این متد کمک می کند تا نواقص چهره و لب از بین برود. از آنجا که لب ها دارای رگ های خونی فراوانی هستند لذا انجام تتو لب نیاز به مهارت بالایی دارد که منجر به خونریزی نگردد.

 

میزان ماندگاری تاتو لب چقدر است؟

تاتو لب عموما یک روش نیمه دائمی است و در بهترین حالت پس از ۶ماه تا ۱ سال نیاز به ترمیم خواهد داشت. البته در این بین موارد دیگری همچون رنگ پوست، مراقبت های لازم، رنگ مورد استفاده و … نیز تاثیر دارند. طبیعتا رنگ های پررنگ ماندگاری بیشتری دارند.

عوارض تاتو لب چیست؟

همان گونه که پیش تر عنوان شد، لب بافت حساسی است. دست کاری این بافت ممکن است باعث واکنش آلرژیک و ایجاد حساسیت شود. ممکن است پوست بدن شما هرگونه حساسیتی همچون کهیر، خارش و ورم را نشان دارد. ایجاد تبخال، خونریزی و مواردی از این قبیل را می توان در دسته عوارض تاتو لب دسته بندی کرد. اگر تتو لب در محیط های بهداشتی و زیر نظر افراد مجرب صورت نگیرد، باعث انتقال انواع بیماری ها از جمله HIV  و هپاتیت B است. در بعضی موارد اگر شما مستعد تبخال هستید، پیشنهاد می شود که از قرص های ضد تبخال استفاده کنید.

 

مزایای تاتو لب چیست؟

تاتو لب رو گردن

بسیاری از افراد زمان لازم برای آرایش روزانه را ندارند. بنابراین ترجیح می دهند تا از روش ها و متدهایی استفاده نمایند که منجر به آرایش دائمی می شود. تتو لب روش است که می تواند شما را از رژ لب و خط لب راحت نماید. این کار باعث می شود که زیبایی چهره شما چند برابر شود و هرگونه نقص ظاهری از بین خواهد رفت.

مراقبت های پس از تاتو لب:

اگر قصد دارید تا عوارض تتو را به حداقل ترین حالت خود برسانید لازم است تا پس از انجام این روش مراقبت های زیر را انجام دهید: حتما پس از تتوی لب تا ۳ روز از شست و شو آب زدن به لب های خود اجتناب نمایید. محل تتو مرتبا باید به وسیله پماد ویتامین A به مدت یک هفته مرطوب نگه داشته شود. پیشنهاد می شود به جهت بهبود جای زخم تتو حتما از پماد هیدروکورتیزون استفاده نمایید. تا ۱ هفته از سونا و استخر و آب دریا و شنا خودداری نمایید تا زخم ها به صورت کامل بهبود یابند. در نظر داشته باشید که پس از انجام تتو لب ممکن است لب ها ورم نمایند. این مورد تا ۳ روز کاملا طبیعی است و پس از این مدت ورم از بین می رود. اما چنانچه همچنان ورم را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه نمایید. در نظر داشته باشید که کمپرس آب یخ می تواند برای بهبود ورم بسیار موثر عمل کند.

  • ۹۹/۱۲/۱۱
  • هانیه اکبرپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی